Sunday, May 01, 2011

Csalánleves paszternákkal

nettle soup
A hét elején osztatlan sikert aratott csalánlevest gondoltam most tovább, fűszereztem fel paszternákkal és 'par-cely'-vel (a petrezselyem és a zeller ízére emlékeztet, mi maggi-levélnek hívtuk).

Hozzávalók: 1 nagyobb fej vöröshagyma, 2 db burgonya, 1 db paszternák, 1 gerezd fokhagyma, par-cely, Vega-Mix, nagy zacskó csalán (150 g), vaj, tejföl, valamint kesztyű és botmixer ;-)

Vaj, hagyma. Krumpli, paszternák. Fokhagyma. Vega-Mix. Víz. Tengeri só. 10-15 perc. Csalán, par-cely. 5 perc. Botmixer. Tejföl.

soup vegetables

6 comments:

kotaliza said...

Én Maggi levélnek a lestyánt ismerem,ha a képen jól látom,akkor ez az.Nagyon finomakat főzöl:))

Anazar said...

Köszönöm kotaliza.
Azt nem tudom, hogy nekünk pontosan mi nőtt a kertben olyan szép nagy bokorrá amit Maggi-levélnek hívtunk. A lestyánt itt lovage-nak hívják, a hölgy, akitől vásárolok ezt is árul, meg par-cely-t is. Meg fogom kérdezni tőle mi is a különbség a lovage és a par-cely között.

kotaliza said...

Majd írd meg légyszíves,kíváncsi lettem.

Anazar said...

Megérdeklődtem kotaliza. A par-cely vagy ParCel egy gumós növény friss hajtása, a zeller közeli rokona (magyar nevet sajnos nem tudok), zöldjéért termesztik, a szezonjának már vége is, levesekbe használják. A lovage (lestán) szezonja pedig nyárközépig tart, szép nagy bokorrá nő, fűszeresebb, aromásabb, intenzívebb, levesekbe, salátákba kiváló. Gyanítom ez utóbbi nőtt a konyhaablak alatt ;-)

kotaliza said...

Köszönöm,a lestyánról tudtam,hogy óvatosan kell vele bánni,mert eluralkodik az ételeken az íze.Nálunk van egy bokorral,még ősszel is zöld.Mégegyszer köszi.

Anazar said...

Nincs mit kotaliza :-)