Wednesday, October 02, 2013

Creamed coconut

creamed_coconut_block
...Ami nélkül egy vegán konyha szegényebb lenne!

Biztosan próbáltátok már a konzerv kókusztejet. Bejött? Nekem nem!
Nem olyan régen felfedeztem magamnak a 'creamed coconut'-ot, én kókuszkrémnek hívom. Ez egy szép szilárd tömb, mennyei kókuszillattal, intenzív kókuszízzel. A konzerv kókusztej folyton rámromlott. Ezzel a krémes kókusszal nem történhet ilyen. Ahogy a kép is mutatja, van egy (valamivel) puhább felső krémrétege (fehér), meg egy szilárdabb alsó (törtfehér). Miután felbontom, felkockázom, üvegbe teszem és mehet is
a hűtőszekrénybe, hogy amikor csak szükségem van rá mindenféle farigcsálás nélkül 'ready to use'. Remekül lehet vele sűrűséget szabályozni, nem úgy mint a konzerv kókusztej esetében. Kevesebb víz, több kókuszkrém és már kész is a kívánt sűrűségű kókuszalap. Thai curry-khez kifejezetten szeretem!

creamed_coconut_cubed
Szépen felkockázva bekerül a hűtőszekrénybe...

Egy csomagban 200 g kókuszkrém van. A csomagolás szerint 400 ml langyos vízben feloldva kész is a kókusztej. Ki milyen intenzíve szereti, játszogasson el a víz mennyiségével. Én jobb szeretem sűrűbben. Smoothie-ba, müzlihez kiváló!

creamed_coconut_biona

No comments: