Thursday, December 27, 2012

Füstölt lazacos falatkák

smoked-salmon-starter
Krémsajt, füstölt lazac, hagyma, és ropogós magos keksz-ostya

Kell hozzá:
vékony, ropogós ostya (Miller's Damsels Three Seeds)
füstölt lazac (Irish smoked salmon)
krémsajt (Paysan Breton Creamy Cheese)
lilahagyma
1-2 csipet csipet wasabi
2-3 csipet fekete hagymamag (Nigella sativa/kalonji)
durvára őrölt bors
citrom

A krémsajthoz adtam a wasabi port, a fekere hagymamagot és pár csepp citromot, majd habosra kevertem. Egy-egy tk. krémsajtot tettem a (hatszögű) magos kekszekre, ráültettem egy-egy lazac-csíkot, fél karika lilahagymát dugtam bele, majd frissen őrölt borssal szórtam meg. Egy vastag szelet citrommal tálaltam.

Miller's Damsels Three Seeds
Hand-baked wafers made with linseed, poppy & sesame seeds, and from 100% stoneground wholemeal flour, grown and milled in England.
INGREDIENTS Stoneground Wholemeal Flour (76.8%), Corn Oil, Autolysed Yeast, Sesame Seeds (6.1%), Organic Linseeds (6.1%), Poppy Seeds (4.6%), Salt, Raising Agent (Sodium Bicarbonate).

Paysan Breton Creamy Cheese
Traditional Breton creamy cheese seasoned with sea salt from Guerande. INGREDIENTS Pasteurised Skimmed Milk, Buttermilk and Cream, Sea Salt from Guerande (1.1%), Buttermilk Powder, Milk Proteins, Lactic Starters.

3 comments:

Hankka said...

Tudtam én, hogy bármelyiket szívesen elfogadnám, istenien hangzik ez a recept is! :)

HajniZoli said...

De jó! Ma készítettem pontosan egy lazacos, kapros túros kockát, csak kenyérkockára tettem:-)
Nagyon jó így kekszen is!

Anazar said...

Hankka, nem csak karácsonyra ;-))

HajniZoli, a lazac nagyon is szereti a kaprot!! Akár csak én :-D))