Tuesday, May 10, 2011

Írós palacsinta

buttermilk pancakes
Hozzávalók: 1 csésze liszt, 1 kk. só, 1 csapott ek. barna cukor, fél tk. sütőpor, fél tk. szódabikarbóna, 1 bő csésze író, 1 db tojás, 3-4 ek. olvasztott vaj.

A hozzávalókból elkészítettem a tésztát. Negyed órát pihentettem. A serpenyőt közepes hőfokra melegítettem, majd kisütöttem a palacsintákat (8 db). Levendulamézzel és bogyós gyümölccsel (málna, szeder, ribizli) kínáltam.

[i] Egy csapott ek. (olíva)olaj elég az egészhez. A szilikon ecset hegyét mindegyik előtt belemártottam és csak megkentem a serpenyőt (contempri vastag aljú, rozsdamentes acél, semmilyen borítás, bevonat nincs rajta).

7 comments:

Éva said...

Nagyon guszta és ha nem barna cukrot használok akkor simával csinálhatom?

Anazar said...

Persze Éva, sima fehérrel is épp ugyanaz lesz ;-)

Anazar said...

Köszönöm Bianka

Erika said...

Mindig is izgatta a fantaziamat, hogy mire jo a ,,Buttermilk'...az meg, hogy magyarul iro, egyenesen uj nekem:) De ezek szerint megeri kiprobalni!

Anazar said...

Nekünk nagyon ízlett, ajánlom kipróbálásra Ercsi.

Buttermilk ügyben 'Buttermilk Scones' vagy 'Buttermilk-Oatmeal Pancakes'? Up next ;-)

Erika said...

Igen, azokat is lecsekkoltam mar!:)
Nem tudom meddig all el a buttermilk, ahogy lattam 1 literes kiszerelesben kaphato csak...

Anazar said...

A hűtőben 'Best before'-ig jónak kell maradnia. Amit meg nem használsz el sütéshez, meg lehet inni ;-)

Azért buttermilk, mert a tejföl vajjá köpülésekor keletkezik, 'vajtej', makes sense. Mennyivel találóbban az angolok!

Én még láttam is, hogyan lesz a (házi) tejfelkéből finom házi vaj, de hosszúúú folyamat, köpülni, köpülni, köpülni, amíg össze nem áll, az pedig több óra.