Monday, May 16, 2011

Írós-zabpelyhes palacsinta

buttermilk-oatmeal-pancakes
Hozzávalók: 300 ml író, 75 g zabpehely, 1 db tojás, 1 ek. barna cukor, 1 ek. olvasztott vaj, 50 g liszt, fél tk. szódabikarbóna, fél tk. sütőpor, csipet só, kevés extra író.

A zabpelyhet elektromos aprítóval kissé megdaráltam. Ráöntöttem az írót, majd 3-4 órára félretettem (lehet egy éjszakára is hűtőbe tenni), hogy megszívja magát és megpuhuljon. Majd beleszitáltam a lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát. Hozzáadtam a sót, cuktot, felvert tojást és az olvasztott vajat (a cukrot hozzá lehet adni az olvadó vajhoz, hogy az is megolvadjon). Kevés írót adtam még hozzá, hogy az átlagos palacsinta-tésztánál valamivl hígabb alapot kapjak.

A serpenyőt előmelegítettem, majd közepes hőfokon (mindegyik előtt megolajozva - a szilikon ecset hegyét épp csak belemártottam az olajba) kisütöttem a palacsintákat. Fogalmam sincs hány darab lett ebből a mennyiségű tésztából, mert menet közben sok elfogyott. Melegen (már ami megmenekült) vajjal és mézzel tálaltam.

Tipp: Zabpelyhes gofri

No comments: