Monday, May 30, 2011

Csirkecombhús mustáros joghurtban

chicken-in-mustard-yogurt
Hozzávalók: 2 egész csirkecomb (alsó-felső), 200 ml natúr joghurt, 1 ek. angol mustár, curry levél, Vega-Mix, olívaolaj, basmati rizs.

A combokról lehúztam a bőrét és félbevágtam. Hosszában bemetszettem a húst és lefejtettem a csontról. A felsőket egészben hagytam, de az alsók húsát félbevágtam, hogy ne legyen túl nagy. A joghurtot mustárral ízesítettem, ebbe tettem a combhúst, átforgattam, letakartam és 2-3 órára hűtőbe tettem.

Egy vastag aljú serpenyőbe kevés olívaolajat öntöttem, erre tettem a joghurtos húsdarabokat. A maradék mustáros-joghurtos páct pedig a hús tetejére halmoztam. Meghintettem Vega-Mix-szel, enyhén sóztam. Lefedtem és közepes tűzön egy órát főztem. Előbb levet ereszt a joghurt, majd besűrűsödik. Kevés vizet öntöttem hozzá, tettem bele 6-8 db curry levelet, és a továbbiakban lassú tűzön, továbbra is fedő alatt, főztem legalább 45 percet. Kavargatni nem kell, csak megrázogatni alatta a serpenyőt. A lassú főzéssel nagyon finom lesz a szósz, a hús is vajpuha. Basmati rizzsel tálaltam.

Tipp: Murgh Makhani - delhi vajas csirke itt

2 comments:

Kati said...

Ínycsiklandó nagyon.

Anazar said...

Kati, köszönöm :-)