Saturday, May 21, 2011

Túrós burek (újratöltve)

burek-sa-sirom-porcija
A korábbi túrós burek-nél nem hagyott nyugodni a félsiker. A metódus most is hasonló, csiga alakban feltekert töltött tészta, de az arányok nagyban változtak. A 'Balkán-arab' boltban pedig találtam szarajevói jufkát ;-)

Hozzávalók: 250 g jufka (phyllo), 500 g tehéntúró, nagyobb szemű tengeri só, olívaolaj.

A jufka (tulajdonképpen phyllo/filo/fillo) lapokat kiterítettem, majd a legfelsőt lekentem olívaolajjal (szilikon ecsettel is működik, de gyorsabban haladtam, ha a zárt, behajlított ujjaimra olajat öntöttem, majd kissé kinyitva vékonyan kicsorgattam az olívaolajat és kézzel szétkentem). A hosszabbik oldalára, közel a széléhez, csíkban túrót tettem (ezúttal nem krémesítettem, meghagytam a-la-naturale, azaz apró labdácskáknak, mindössze enyhén sóstam). Feltekertem és az így kapott csík/rúd tetejét is lekentem olívaolajjal. A többi lappal is hasonlóan jártam el: leken-túró-felteker-leken. Miután elfogyott az összes lap és a túró is, elkezdtem 'csigásítani'. A korábbi csatos forma helyett egy alacsonyabb pite-formát használtam. Kikentem olajjal, lazán beletettem a tésztát. Ismét lekentem olívaolajjal. Letakartam lazán sütőpapírral és 180 °C-ra előmelegített sütőben legalább 45 percet sütöttem, a tetejéről látszik mikor kész. Miután kivettem, még forrón lekentem tejjel, 3-5 percet pihentettem és tálaltam is. Tekući jogurt-tal az igazi, illetve 'прави '. Пријатно!

burek-sa-sirom2

4 comments:

Ízlésszindróma said...

Nagyon szép lett! és én hogy imádom:)) egyszer majd neki fogok én is;)

Anazar said...

Köszönöm Ízlésszindróma. Én is oda vagyok érte. Vágj bele bátran ;-)

Pein Milan said...

Jól néz ki! Próbáld ki spenóttal vagy káposztával is. :)

Anazar said...

Pein Milan, köszönöm. Spenóttal már készítettem, 'spenótos burenica' néven van fent. A káposztás valahogy nem vonz ;-)