Wednesday, May 11, 2011

Póréhagymás spárgakrémleves

creamy-asparagus-leek-soup
Hozzávalók: 2 csokor zöld spárga (2 x 225 g), 2 szál póréhagyma, 1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 ek. vaj, Vega-Mix, Nigella sativa.

A vékonyra szeletelt vöröshagymát a vajon megdinszteltem, hozzáadtam a felkarikázott póréhagymát és fokhagymát. Átpároltam, majd hozzáadtam a megtisztított, feldarabolt spárgát (a csúcsait félretettem más ételhez), meghintettem Vega-Mix-szel. Pár percig puhítottam, majd felöntöttem vízzel. Enyhén sóztam, borsoztam. Épp csak puhára főztem a spárgát, majd botmixerrel krémesítettem. Nigella sativa-val meghintve tálaltam.

[i] Az átmosott póréhagymát miután felkarikáztam egy tál vízbe tettem, óvatosan átnyomkodtam, így a karikák közé szorult esetleges homok vagy föld lehullhatott a tál aljára.

green-asparagus-and-sliced-leek

No comments: