Wednesday, November 24, 2010

Zabpelyhes gofri

oatmeal waffles with ice creamHozzávalók (6 db virághoz):
1 csésze zebpehely
fél csésze liszt
fél tk. szódabikarbóna
fél tk. őrölt fahéj, csipet só
3 ek. olvasztott vaj
2 ek. barna rizs szirup
2 db tojás
1 csésze tej


A elkészítés lépésekben:
1. zabpehely + liszt + szódabikarbóna + só + fahéj
2. olvasztott vaj + barna rizs szirup + tojássárgája + tej
3. tojásfehérje >> hab
4. száraz összetevők + tejkeverék
5. zabpelyhes keverék + tojásfehérje
6. előmelegített gofrisütő >> aranybarnára sütni

A zabpelyhet, az átszitált lisztet, a sót, szódabikarbónát és a fehéjat egy magas falú tálban összekevertem. Az olvasztott vajat, a barna rizs sziruppal és a tojások sárgájával havosra kevertem, majd hozzáadtam a tejet. A tojásfehérjét kemény habbá vertem.

A száraz összetevőkhöz adagoltam a tojásos-tejes keveréket, majd óvatosan beleforgattam a habot. A tésztát tíz percet pihentettem, majd előmelegített gofrisütőben aranybarnára sütöttem. Fagylalttal, fekete ribiszke lekvárral és málna coulis-val tálaltam.

oatmeal waffles with raspberry coulis
oatmeal waffles with blueberry preserve and ice cream

>> Eredeti: Holly's Oatmeal Waffles itt

No comments: