Friday, November 22, 2013

Savanyú káposztás vöröslencse leves

red_lentil_and_sauerkraut_soup
Savanyú káposztával bolondított vöröslencse

Erre a finom receptre Erika hívta fel a figyelmem. Zizihez jó benézni, ízletes dolgokat találunk nála. Sok vöröslencse fogy nálunk, de savanyú káposztával még nem jutott eszembe kombináni. Nagy hiba! Remek páros! Erikának az ötletet, Zizinek pedig a receptet köszönöm.

A téliesre hangolt vöröslencse Konyhatündéres változatban:

Kell hozzá:
200 g vöröslencse
400 g savanyú káposzta
2 db sárgarépa
1 nagyobb fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1-2 db babérlevél
1 tk. őrölt fűszerkömény
fél tk. egész kömény
késhegynyi őrölt kurkuma
1 tk. paradicsompüré

Kevés (1-2 ek.) szőlőmagolajon megdinszteltem a finomra felaprított vöröshagymát. Kavargatás mellett hagytam szép halványra barnulni. Hozzáadtam a lereszelt sárgarépát, és két-három percig puhítottam. Hozzáadtam az egész köményt, a babérlevelet és a fűszerköményt, majd hozzákevertem a hideg vízben átmosott, finoman kinyomkodott, majd felvagdosott savanyú káposztát. Belereszeltem a fokhagymát. Átforraltam, majd hozzáadtam az előzőleg 10-15 percre beáztatott, alaposan átmosott, lecsepegtetett vöröslencsét. Felöntöttem bő három ujjnyi vízzel, végül hozzáadtam az őrölt kurkumát és a paradicsompürét. Miután felforrt, 20-25 percig finoman gyöngyöztettem. Ha szükség volt, kis vízzel pótoltam. Jó étvágyat!

No comments: