Monday, December 26, 2011

Narancsos kacsasült

Christmas-roast-duck
Az előző két évben bárány sült karácsonyra, idén kacsát kívántunk. Egész kacsát vettünk hát, szétszedtük, karácsonyi fűszerezésűre sütöttük, majd krémes édesburgonyával, almás lilakáposztával és házi áfonyaszósszal fogyasztottuk.

Hozzávalók:
1 egész kacsa
2 leves narancs
2-3 csipet őrölt fahéj
4-5 szem szegfűszeg
1 tk. Vega-Mix
só, frissen őrölt bors
2-3 babérlevél
1-2 csipet őrölt fűszerkömény
kevés méz


A kacsát szétszedtem (szárnyak, combok, mellek, háta, fara, mellcsont, sőt, szíve és mája is volt benne). A megmaradt tollakat, tokokat eltávolítottam és az átmosott húst egy tűzálló tálba sorakoztattam, zsíros bőrével felfelé (az egész kacsa szorosan kitöltötte a tálat), a szívet és a májat is bőr alá rejtettem.

Ráöntöttem a kifacsart narancsok levés és húsos rostját. Meghintettem kevés őrölt fahéjjal, őrölt fűszerköménnyel, frissen őrölt borssal és a Vega-Mix-szel. Megszórtam nagy szemű sóval. Elhelyeztem a babérlevelet és szegfűszeget.

Alufóliával szorosan lezártam és 180-190 °C-ra előmelegített sütőbe toltam 2-2,5 órára. Omlós lett, illatos, átjárta a narancs és a fűszerek.

orange-roast-duck
Lekapcsoltam a sütőt, levettem az alufóliát, kiszedtem a babérlevelet meg a szegfűszeget, és vékonyan megcsorgattam mézzel, majd visszatettem a fóliát és 10-15 percig a meleg, de nyitott ajtajú sütőben pihentettem.

Édesburgonyapürével, párolt almás lilakáposztával és az idei, kivételesen finom áfonyaszósszal tálaltam.

Christmas-roast-duck-plate

No comments: