Monday, December 26, 2011

Párolt lilakáposzta, édesburgonyapüré, áfonyaszósz

braised-red-cabbage-sweet-potato-puree
Kacsa mellé készültek az alábbi köretek, nemcsak színben, de ízvilágban is karácsonyi, fűszeres, illatos, ünnepi mindhárom.

Almás lilakáposzta
Egy fél fej (kisebb) lilakáposztát vékonyra felszeleteltem, mellé egy fej vöröshagymát is. Kevés vajon megfonnyasztottam a hagymát, hozzátettem a káposztát, átforgattam, majd felöntöttem egy narancs frissen facsart rostos levével. Enyhén sóztam, egy-egy csipet őrölt fahéjjal, őrölt szegfűszeggel és frissen őrölt borssal ízesítettem. Fedő alatt 5-10 percig pároltam. Hozzáadtam egy meghámozott, felkockázott főzőalmát (a savanykás Bramley kiváló), 1-2 ek. áfonyaszószt, megszórtam 1-2 ek. finomítatlan nádcukorral, végül felöntöttem kevés vörösborral (borecettel is helyettesíthető, csak kevesebb is elég). Óvatosan (időnként) kevergetve 10-15 percig pároltam.

Édesburgonyapüré
Két szép édesburgonyát (batáta) meghámoztam, felkockáztam és enyhén sós vízben puhára főztem. Leszűrtem, hozzáadtam egy nagyobb kocka vajat, 1-2 csipet frissen reszelt szerecsendiót, 2 ek. frissen facsart narancslevet és 2 ek. krémes tejfölt (tejszínnel is helyettesíthető), végül krumplitörővel pürésítettem.

Áfonyaszósz 2011
Friss cranberry, leves narancsok, finomítatlan nádcukor, fahéj, szegfűszeg, őrölt fahéj - áfonyaszósz részletesen.

No comments: