Sunday, December 27, 2009

Gyömbéres mézeskalács

Hozzávalók:
70 g vaj + 15o g méz
2 tojás + 150 g porcukor
2 tk. gyömbér
fél tk. szerecsendió
1-1,5 tk. fahéj
1 csapott kk. szódabikarbóna
500 g finomliszt
1 csapott ek. kakaópor


A vajat egy nyeles serpenyőben felolvasztom, majd hozzáadom a mézet és alaposan elkeverem, ha felforrt, félrehúzom, hagyon hűlni.

A tojást, cukrot, fűszereket és a szódabikarbónát kézi habverővel elkeverem, hozzáöntöm a mézesvajat, majd adagolom a lisztet és a kakaót.

Alaposan összegyúrom, majd alufóliában a hűtőbe teszem pár órára (vagy akár egy éjszakára).

A tésztát 5-6 mm vastagra kinyújtom és a kívánt formákkal kiszaggatom. Sütőpapíton, 180 °C-on készre sütöm (nem szabad megvárni, hogy a szélei elkezdjenek barnulni).

Ha kihűlt, lehet díszíteni / írókázni (1 tojásfehérje és 200-250 g porcukor).

Tipp: tejeskávéba, forró csokoládéba mártogatva... maga a mennyország ;-)

[i] Moha mézeskalácsainak a csodájára jártam, gyönyörűen írókáz (adventi koszorúk, mézeskalács, kicsi adventi koszorú), nem volt más hátra, mint előre, kipróbálni. A tésztával élvezet volt dolgozni, mintha bársonyt gyúrtam volna. Kisülve gyerekkori mézeskalácsra emlékeztet az illata. Én összeállítottam a tésztát, a párom szaggatta, majd írókázta. Első írókázás alkalmával nem akartam, hogy híg legyen, így beletettem a 250 g porcukrot (R meg is küzdött vele, olyan sűrű lett), már tudom, hogy 200-220 g is elég bele.

No comments: