Thursday, July 15, 2010

Cukor és liszt nélkül édeset

cukor-es-liszt-nelkulValami édeset kellene enni. Ne legyen benne cukor meg liszt. Édes legyen, mégis finom. Legyen egészséges. Zabpehely meg gyümölcs? Sütve! Könnyen, gyorsan, finomat.




Hozzávalók:
fél csésze zabpehely
4 kisebb alma
két marék dió
4 nagyobb szilva
méz bőven
fél citrom leve


Az almát meghámoztam, majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem és meglocsoltam frissen facsart citromlével. A diót száraz serpenyőben enyhén megpirítottam, majd feltördeltem. A szilvát hat részre vágtam (félbe majd három felé, így magától ki is esik a mag).

A zabpelyhet egy csipet sóval 1 bő csésze vízben megfőztem. Még melegen hozzákevertem a diót meg az almát, majd muffinformákba kanalaztam, egy-egy szelet szilvával díszítettem, végül alaposan megcsorgattam mézzel, és 180 °C-on 20-25 percet sütöttem, amíg a szilva szét nem főtt a fortyogó mézben.

[!] A sütőben szinte önálló életre kel a sülő zapbehely mézzel a tetején, nagy összevisszaságban, ezért legközelebb a 'tésztát' külön formákba teszem, tepsibe állított kerámiatálkákba.

Tipp: Mézes-szilvás zabtorta itt

2 comments:

Bianka said...

Izgalmas, finom lehet

Anazar said...

Nem kifejezetten mutatós a jelen állapotában (kép nélkül a recept meg olyan 'elméleti'), de a kerámiatálkás megoldás sokat javíthat a 'megjelenésén' úgy gondolom. Ízre remek és 'izgalmas' is egyben, pláne ha hagyjuk a szilvát rásülni :-)