Sunday, June 10, 2012

Lime-mák muffin

lime-poppy-seed-muffin-cut
Puha, illatos muffin lime-mal és egész mákszemekkel

Hozzávalók (12 db muffinkához):
1 db tojás
50 g puha vaj
150 g finomliszt
120 ml tej
3 csapott ek. finomítatlan nádcukor
1 csipet só
1 csipet szódabikarbóna
1 tk. sütőpor
1 ek. egész mák
fél lime szűretlen leve
1 ek. zabpehely


lime-poppy-seed-muffins
A muffintésztát a korábban leírt módon elkészítettem (lásd: Epres muffin, Almás-fahéjas muffin). A végén a szép sima tésztához adtam a fél lime levét és rostját, meg az evőkanálnyi (egész) mákot.

A tésztát muffin papírba kanalaztam (1 ek./forma), majd a tetejüket meghintettem kevés zabpehellyel. 200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam és 15-20 perc alatt készre sütöttem. Rácsra szedtem és hagytam langyosra hűlni.

lime-poppy-seed-muffin

4 comments:

teller-cake said...

Mivel mákimádó vagyok, ezt nekem kötelező megsütni! Köszi, hogy megosztottad! :-)

Édeskonyha said...

Gyönyörűek lettek! Nagyon tetszenek az ilyen lukacsos, levegős süteménytészták.

trollanyu said...

Gyönyörű a belseje:) Hasonlóképpen én is mákrajongó vagyok, meg a lime is kedvencem:)

Anazar said...

Teller-Cake, örülök, és én köszönöm, hogy megsütöd. Jó étvágyat hozzá ;-)

Édeskonyha, köszönöm. Könnyed, puha, levegős! Én sem szeretem a nedves, torokra tapadós, nyögve-nyelős muffinokat.

Trollanyu, köszönöm. Mák meg lime remek kiegészítői egymásnak, az ideális házasság ;-))