Saturday, June 09, 2012

Victoria sponge cupcake

Victoria-sponge-cupcakes
Victoria sponge cake mini töltött cupcake
változatban, hozzáadott cukor nélkül

Hozzávalók (12 db-hoz):
2 db tojás
a tojások súlyához kimért puha vaj
1 ek. nyírfacukor
a tojások súlyához kimért liszt
1 csipet só
1 csipet szódabikarbóna
1 csapott tk. sütőpor
(no-added-sugar) málnalekvár

tejszín (double cream)
12 szem friss málna

A sponge tésztáját a korábban leírt módon elkészítettem (lásd: Victoria sponge cake). Előkészítettem 12 db muffin/cupcake formát és félig megtöltöttem a tésztával, majd fél-fél tk. málnalekvárt (St. Dalfour NO ADDED SUGAR Raspberry Spread) tettem rá, végül a maradék tésztával beborítottam. 180 °C-on készre sütöttem. Rácsra szedtem és hagytam kihűlni.

A tejszínt (double cream) kemény habbá vertem, habzsákba töltöttem, majd ezzel dekoráltam a kihűlt tortácskákat. Tetejükre egy-egy friss málnaszemet tettem.

[i] Nem szeretem a cukros-vajas tetejű cupcake-t. Túl édes! Émelyítően édes. Friss tejszínnel éppen megfelelő. A lekvár miatt 1 ek. nyírfacukor (xylitol) pont elegendő a tésztába, de aki igazán édesszájú, tegye bele a tojások súlyának megfelelő cukormennyiséget.

4 comments:

Jámborné Budai Mónika said...

Nagyon guszta !!

Anazar said...

Mónika, köszönöm.

Bors and Pepper said...

Szuper kis cupcake! Köszi, hogy felhívtad a figyelmem a St. Dalfour lekvárra, mert nálunk is lehet kapni és már szemeztem is vele kecses üvege miatt, de eddig elkerülte a figyelmem, hogy hozzáadott cukor nélkül készül. Már vettem is málnásat, de kipróbálom a többi ízt is. Neked melyik ízlett a málnán kívül?

Anazar said...

Bors&Pepper, köszönöm, és örülök, hogy megtetszett/megízlett a St. Dalfour no-added-sugar lekvarjai. A málnásat kedveljük, de a fekete fibizlis (blackcurrant) a leggyakoribb vendég nálunk. A reggeli porridge vagy a Cheddar sajt csak ezzel ízlik igazán ;-))