Friday, June 01, 2012

Sárgaborsó-főzelék (vega, vegán)

-split-pea-puree
Pirított hagymás feles sárgaborsó

Hozzávalók:
2-3 marék feles borsó
2 fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
1 kk. mustármag
1 kk. koriandermag
1 kk. római kömény
1 kk. chilipehely
1 tk. Vega-Mix
1 db babérlevél
só, frissen őrölt bors
fél tk. őrölt fűszerkömény
őrölt fűszerpaprika


onion-and-spices
A szárított, feles sárgaborsót éjszakára beáztattam, másnap átöblítettem, lecsepegtettem.

Az egész fűszermagokat (mustármag, koriandermag, római kömény és chilipehely) közepes lángon 2-3 percig pirítottam, majd hozzáadtam 1-2 ek. olívaolajat, hagytam 'sülni' fél-egy percet majd rádobtam a finomra kockázott vöröshagymát, és világosra pirítottam.

Lehúztam a tűzről, kevés pirospaprikával fűszereztem, majd beletettem a lecsepegtetett borsót. Hozzáadtam a babérlevelet, az áttört fokhagymát, a Vega-Mix-szet és az őrölt fűszerköményt. Felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepje, majd fedővel félig letakartam és finoman gyöngyöztettem (időnként meg-megkavarva), amíg a borsó meg nem puhult és el nem kezdett szétesni.

soaked-rinsed-yellow-split-peas
Közben egy kisebb nyeles lábasban a másik aprópa kockázott vöröshagymát lassú tűzön megpirítottam kevés olívaolajon, szép világosbarnára, majd lehúztam a tűzről és fűszerpaprikával ízesítettem. Egy-két evőkanálnyit félretéve, belekevertem a borsófőzelékbe. Kivettem a babérlevelet, majd sóval, frissen őrölt borssal ízesítettem.

A félretett 'hagymás zsírral' tálaltam. Jó étvágyat!

No comments: