Sunday, January 20, 2013

Főszerepben a csirke

Roast_Chicken
Magas falú öntöttvas edényben sült egész csirke

Az alaposan átmosott, lecsepegtetett, leitatott csirke hasüregébe tettem egy nagyobb babárlevelet, egy shallot hagymát és két gerezd fokhagymát.

A pácba került: finomra reszelt fokhagyma, olívaolaj, Vega-Mix, tengeri só, frissen őrölt bors, natúr joghurt, chili püré. Átkentem vele a csirkét, majd 200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam. Fél óra után sütőpapírral lazán leborítottam és további bő egy-másfél órát sütöttem.

3 comments:

trollanyu said...

Istenien néz ki, tökéletes ropogós bőrű:) Nálunk ritkán van egyben sült csirke, mert mindenki mellett szeretne, esteleg még a comb.

Millye said...

Ez valami mennyei :)

Anazar said...

Trollanyu, ez itt levesnek készült, de nem kaptam sem zellerszárat, sem póréhagymát (karalábé is csak az ázsia marketben van, de abból inkább nem), a sárgarépa meg hagyma pedig nem bizonyult elég 'fűszernek', így lett belőle sült csirke. Volt melle bőven, azon nincs vita, mert én inkább a csontosabb részeket szeretem, ha sült csirkéről van szó.

Millye, az volt ;-)