Thursday, January 31, 2013

Szirnyiki

syrniki
Az iskolai menza egyik felejthetetlen íze az orosz túrópogácsa

A сырники vagy творожники összetevőiben mint a magyar túrógombóc (túró, gríz/liszt meg tojás) csak épp nem fő, hanem sül, nem is gombóc, hanem lapos mint egy húspogácsa.

Hozzávalók (12 db hoz):
250 g túró (сыр / творог)
2 ek. gríz
2 ek. liszt
2 csapott ek. finomítatlan nádcukor
2 db tojás
csipet só


A hozzávalókat összekevertem. A recept a továbbiakban úgy folytatódik, hogy gombócokat formálunk és lisztezett deszkán meglapítjuk, HELYETT, kanállal egyenesen a vékonyan kiolajozott serpenyőbe szaggattam. Mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. Tejföllel nyakon ötve tálaltam. Mennyei! Túróbolondoknak kötelező! Lehet früstök, lehet kisebéd, lehet desszert. Reggelire, tízóraira fenséges, ebéd utáni desszertnek vagy épp uzsonnára kiváló, vacsorát lezárni vele fejedelmi.

Inspiration: RusCuisine.com

6 comments:

Mági said...

Nagyon szeretem és milyen régen készítettem :) Köszönöm az ötletet.

Vicuska said...

Szeretem...

Millye said...

A nagylányom meglátta és rávágta hogy hmmm amerikai palacsinta :) mondom neeeeem ez egy túrós finomság :)

Györgyi said...

Deee jóóóó:) Így még sosem ettem! Kipróbálom.

Hankka said...

A túrógombóc nagy kedvenc a családban, szerintem ezek a kis lepénykék is nagyon ízlenének! :)

Anazar said...

Mági, Vicuska, mi is, nagyon, az elmult heten szinte naponta volt :-O))

Millye, de még milyen finomság ;-)

Janka, Hankka, vigyázat addiktív :-)