Saturday, December 28, 2013

Diós-szezámos zöldbab

green_bean_salad
Pikáns (édes, csípős) zöldbab saláta pirított dióval, szezámmal

Kell hozzá:
zöldbab
dió
lilahagyma
szezámmag
Nigella sativa (kaljeera, kalonji)
chilipehely
szezámolaj
chiliolaj (opcionális)
kókuszpálmacukor (kókuszvirágnektár)
balzsamecet

A zöldbabot pár percre forrásban lévő vízbe dobtam, majd hideg vízbe kiszedtem, leszűrtem, lecsepegtettem. Amíg a bab hűlt, egy vastag aljú serpenyőt felhevítettem, majd közepes lágon, kevergetve megpirítottam a diót. Lehúztam a tűzről és megszórtam kevés kókuszpálmacukorral. A ropogós diót a babhoz adtam, a lilahagyma negyedekkel együtt. Kevés szezámolajat csorgattam rá. Meghintettem szezámmaggal és nigella-val. Pár csepp balzsamecettel ízesítettem. Tálaláskor megszórtam csilipehellyel. A tüzesebb ízt kedvelők még pár csepp chiliolajjal is bolondíthatják. Jó étvágyat!

Tipp: Uborkás-kapros csicseriborsó
Áfonyás-almás lila káposzta
Aranyló quinoa diófélékkel

No comments: