Friday, February 01, 2013

Teljes kiőrlésű magvas párnák

seeded_wholegrain_buns
Ropogós teljes kiőrlésű kenyérkék pirult magokkal

Hozzávalók (12 db-hoz):
260 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
csapott kk. só
csapott tk. finomítatlan nádcukor
1 db tojás
120 ml tej
15-20 g élesztő
1 ek. olívaolaj


Tetejére:
magvak

A langyos tejhez adtam a cukrot, amikor elolvadt, belemorzsoltam az élesztőt. A liszhez kevertem a sót, hozzáadtam a tojást majd az élesztős tejet. Kézzel simára dagasztottam, majd bő 45 percig kelesztettem. Az olívaolajjal átdagasztottam. Ujjnyi vastagra kinyújtottam, felkockáztam és 15-20 pectek kelni hagytam. Lekentem tejjel, majd meghintettem az Omega-3/-6 keverékkel. Sütőpapíros tepsire sorakoztattam és 190 °C-on aranybarnára sütöttem. Langyosan, puha vajjal valami mesés!

wholegrain_seeded_buns

3 comments:

teller-cake said...

Nagyon guszták, jól esne most vacsira pár darab! :)

Millye said...

Hmmm de jól néznek ki! Holnap reggelire szívesen befalnám őket! :)

Anazar said...

Teller-Cake, Millye, köszönöm.