Friday, January 10, 2014

Magvas csicseriborsó sült zöldséggel

chickpea_salad_with_roasted_veg
Csicseri pirított dióval, magvakkal, sütőben sült zöldségekkel

Kell hozzá:
csicseriborsó
dió
tökmag
napraforgómag
cékla
sárgarépa
csicsóka
olívaolaj
szárított rozmaring

A száraz csicseriborót éjszakára beáztattam, friss vízben puhára főztem, hagytam a főzőlében kihűlni, majd leszűrtem, lecsepegtettem.

Általában áztatok/főzök egy nagyobb adag csicseriborót, így van két-három napig a hűtőszekrényben főtt csicseriborsó. Miután megfő és kihűl, egy adagot felhasználok, a többit kiporciózom két-három üvegbe, felöntöm a főzőlével, hogy épp ellepje, és mehet is a hűtőbe, hogy később salátába vagy levebe kerüljön.

A zöldségeket alaposan átmostam, kefével, majd héjában előfőztem. A félpuha sárgarépát meg csicsókát félbevágtam, a céklát negyedeltem, sütőpapíros tepsire sorakoztattam, majd vékonyan lekentem olívaolajjal, meghintettem szárított rozmaring és 180 °C-on 20-25 percig sütöttem.

Közben a tökmagot, a napraforgómagot és a kézzel feltördelt diót forró serpenyőben külön-külön megpirítottam.

A diót és a megvakat a lecsepegtetett csicseriborsóhoz kevertem, tányérra szedtem, mellé a sült zöldségeket. Jó étvágyat!

No comments: