Friday, January 31, 2014

Vegán korhely

lentil_barley_sauerkraut_soup
Savanyú káposzta, vöröslencse, árpagyöngy...

A vöröslencse és az árpagyöngy jól házasítható. A savanyú káposztával alkotott szerelmi háromszög egyenesen fenséges. És ha még a sárgarépa is bekacérkodik, egyszerűen pazar!

Kell hozzá:
vöröshagyma
savanyú káposzta
vöröslencse
árpagyöngy
fokhagyma
sárgarépa
egész meg őrölt fűszerkömény és római kömény
őrölt kurkuma
paradicsompüré

A vöröshagymát vékonyra felszeleteltem és 1-2ek. olívaolajon világosra pirítottam (ha pirítás közben kívánkozna bele még egy kevés olaj vagy tegyük rá a fedőt és a párában nem szárad ki, vagy löttyintsunk alá egy egész kevés vizet, hogy ne legyen túl 'zsíros' a levesünk). Hozzáadtam az egész fűszerkömény meg a római köményt, egy-két percik pirítottam, majd belekevertem a kinyomkodott, felaprított savanyú káposztát. Fedővel letakartam és 15-20 percet pároltam. Meghintettem őrölt fűszerköménnyel és római köménnyel (kumin), belereszeltem a fokhagymát. Hozzáadtam az alaposan átmosott, 15-20 percre beáztatott, átöblített, lecsepegtetett vöröslencsét meg árpagyöngyöt. Belereszeltem egy nagyobb sárgarépát. Adtam hozzá egy késhegynyi őrölt kurkumát, 1 tk. paradicsompürét és felöntöttem annyi vízzel, hogy három-négyujjnyira ellepje. Miután felforrt 15-20 percig gyöngyöztettem. Jó étvágyat!

Tipp: Savanyú káposztás vöröslencse leves
Vegán karácsonyi gombaleves

3 comments:

Erika said...

Nalam meg nem kacerkodott be az arpagyongy, de kituno otlet! :) Most egy darabig nem fozok ilyet, kulonfele okok miatt...:)) De amugy nagy favorit nalam is!

Anazar said...

Gyorsan meg van, az benne a szép. Hagyd el a SK-t, tegyél bele több reszelt sárgarépát helyette ;-))

Erika said...

will see, will see :)))