Friday, January 03, 2014

Pogácsamalackák (teljes kiőrlésű)

pogacsamalackak_2014
Joghurtos-túrós pogácsamalackák teljes kiőrlésű lisztből

Évek óta szilveszteri hagyomány nálunk a pogácsamalackázás (köszönet Aliz!). Idén kikupáltam őket, teljes kiőrlésű bélyeget kaptak.

Kell hozzá (15 db malackához):
250 g teljes kiőrlésű liszt *
125 g vaj
100 ml joghurt (Greek style)
50 g túró (Bergerie)
1 db tojássárgája
1 ek. olívaolaj
3-4 ek. zabtej
1-2 csipet kókuszpálmacukor (kókuszvirágnektár)
20 g friss élesztő

+ 1 tojás a kenéshez
30 db egész bors a szemeknek

A meglangyított zabtejhez adtam a cukrot, majd belemorzsoltam a friss élesztőt, miután felfutott a vajjal-túróval elmorzsolt liszthez adtam. Hozzákevertem a tojássárgáját, a joghurtot és az olívaolajat. Sima tésztává gyúrtam, lazán átdagasztottam, majd konyharuhával letakarva kelesztettem bő háromnagyed órát. Kiszakítottam, elnyújtottam, kiszaggattam. Egy nagyobb a pofinak, egy kisebb az orrocskáknak és ismét egy kisebb kör a füleknek.

A nagyobb köröket sütőpapírra helyeztem, vékonyan lekentem villával felvert tojással, ráhelyestem az orrnak való kisebb köröket, ezt is lekentem, majd szívószállal orrlyukat nyomtam. Ráhelyeztem a füleket (két félkör), a füleket is árkentem, végül felhelyeztem a borsszemeket. 180 °C-on készre sütöttem. Malackás új évet!! Röff-röff!

[*] Doves Farm Organic Strong Wholemeal Bread Flour INGREDIENTS Wheat.

6 comments:

teller-cake said...

Aha, azért ilyen szépek mert a bűnözési adatai is igen kedvezőek! :-D

Hankka said...

És milyen jól áll nekik a teljes kiőrlésű liszt, nagyon helyeskék lettek! :)

Millye said...

NAgyon szépek a malackáid és biztos vagyok benne hogy finomak is! :)

Anazar said...

Teller-Cake, köszönöm, ha a vajat is még olajra cserélném, máris diétás lenne a konda :-D))))))))

Hankka, köszönöm :-)

Millye, köszönöm, gyorsan el is fogyott a tepsi konda!!

marisz57 said...

Nagyon "pofás" malackáid lettek, szebbek, mint az enyémek! Én tökmagból raktam a szemeiket, így kicsit ferdén néztek, a bors jobb megoldás - feltéve, ha nem harapunk rá. :)

Anazar said...

Köszönöm Marisz. A malackáid nagyon vagányak! Szilveszterkor a ferdén nézés teljesen rendben van. Tökmaggal 100%-ban fogyasztható. A bors-szemeket én kiszedem, mert ráharapni nem szeretek ;-))