Thursday, January 02, 2014

Vinyigret - Винегрет

vinaigrette_russian_beet_salad
Céklasaláta orosz módra

Kell hozzá:
cékla
krumpli
savanyú káposzta
lilahagyma
bab
olívaolaj
rizsecet

A babot (idén azuki, nem kell egész este áztatni és hamarabb meg is fő) beáztattam három-négy órára, majd bő friss vízben, babérlevéllel és fokhagymával megfőztem. Hagytam a főzőlében kihűlni (nem repedezik meg, nem cserepesedik ki). A céklát és a krumplit héjában megfőztem.

Miután kihűlt a cékla, meghámoztam és felkockáztam. Öntöttem rá ecetet, majd olajat. Hozzáadtam a vékonyra felszeletelt lilahagymát, majd a felaprított savanyú káposztát. Átforgattam, hozzáadtam a leszűrt, lecsepegtetett babot és a felkockázott krumplit. Óvatosan átforgattam, tálalásig hűtőszekrényben pihentettem. Előző este is el lehet készíteni, így kellően össze fog érni másnapra. Jó étvágyat hozzá!

3 comments:

Vicuska said...

De szeretem, én bab nélkül készítem általában. Tervben volt az ünnepekre, de aztán más saláták mellett döntött a családi tanács :)

Hankka said...

Különleges a babbal készítve, jó kis vitaminbomba így télidőben! :)

Anazar said...

Vicuska, nálam is bab nélküli a gyors, 'vinyigret light' verzió. Idén kívánkozott bele a bab. Ott könyörgött, hogy légyszi, légyszi, légyszi, éhes maradsz, ha nem raksz bele :-D)))))))))))

Hankka, a kedvenc téli salátám!