Monday, February 24, 2014

Couscous párolt-sült zöldséggel

couscous_and_veg
Villámgyors-könnyed vegán ebéd

Kell hozzá:
couscous
édesburgonya
padlizsán
fokhagyma
olívaolaj


A couscoust-t kétszer annyi vízzel leforráztam és fedő alatt pihentettem legalább 15 percet.

Ezalatt elkészítettem a zöldséget. Az alaposan átmosott édesbutgonyát
és padlizsánt héjával együtt nagyobb kockákra vágtam. Egy vastag aljú serpenyőbe 1-2 ek. olívaolajat öntöttem, rátettem a felkockázott zöldségeket, meghintettem 2-3 gerezd vékonyra szeletelt fokhagymával
és fedő alatt negyed órán át sütöttem-pároltam.

A még meleg couscous-ra szedve tálaltam. Egészségünkre!

Hozzá bableves volt az 'előétel'

black-eyed_bean_soup

Kell hozzá:
bab (black-eyed bean)
vöröshagyma
fokhagyma
sárgarépa
zellerszár
póréhagyma
őrölt fűszerkömény
őrölt római kömény (kumin)
babérlevél


Az éjszakára beáztatott babot alaposan átöblítettem, majd friss vízben
fel tettem főni. Miután felforrt, lehaboztam. Beletettem a fűszereket,
az egész hagymát, a feltördelt két zellerszárat, a 2-3 részre vágott póréhagymát és a felnegyedelt sárgarépákat. Fedővel félig letakartam
és bő 45 perc alatt lassú tűzön puhára főztem. Kivettem a zellerszárat,
a póréhagymát, a vöröshagymát és a babérlevelet.
Külön tányérra szedtem a sárgarépát. Jó étvágyat!

No comments: