Monday, February 03, 2014

Csicsókás lencsesaláta

green_lentil_and_jerusalem_artichoke_salad
Lencsesaláta sült csicsókával meg padlizsánnal

Kell hozzá:
zöld lencse (fr. Le Puy)
csicsóka
padlizsán
lilahagyma
szárított rozmaring
szezámmag
olívaolaj
tökmag (to garnish)


A lencsét éjszakára beáztattam, másnap alaposan átmostam és bő vízben fel tettem főni 2-3 gerezd fokhagymával és két szép babérlevéllel. Amikor megfőtt, hagytam a főzőlében langyosra hűlni.

A csicsókát előfőztem (héjában), majd leszűrtem, félbevátam, tepsire sorakoztattam, (a vágott felüket) vékonyan lekentem olívaolajjal és meghintettem szárított rozmaringgal. Mellé sorakoztattam a nagyobb kockákra vágott padlizsánt, amit szintén olajoztam-rozmaringoztam (épp csak). 180 °C-os sütőbe toltam, amíg világosra nem barnultak.

A lencsét leszűrtem, alaposan lecsepegtettem, majd egy nagy tálba tettem. Karikáztam bele lilahagymát. Hozzáadtam a sült csicsókát és padlizsánt. Meghintettem szezámmaggal, vékonyan megcsorgattam, olívaolajjal. Tálaláskor pedig megszórtam durvára tört tökmaggal. Egészségünkre!

carrot_and_red_lentil_soup
Az ebéd része volt az alábbi sárgarépás vörös lencse leves is.

Kell hozzá:
vöröshagyma
fokhagyma
póréhagyma
zellerszár
babérlevél
egész köménymag
Vega-Mix
sárgarépa
paradicsomlé


A vöröshagymát egy-két ek. olívaolajon világosra pirítottam. Hozzáadtam a póréhagymát és a fokhagymát, a babérlevelet és az egész köményt. Fedő alatt 5-7 percet pároltam. Meghintettem Vega-Mix-szel, hozzáadtam a lencsét (előtte negyed órára beáztattam, majd alaposan ámostam, leszűrtem, lecsepegtettem) és a felkockázott sárgarépát. Beletettem a feltördelt zellerszárat. Miután felforrt, negyed órát gyöngyöztettem. Felöntöttem sűrű paradicsomlével (tomato passata) és további 15-20 percet főztem lassú tűzön. Tálalás előtt kivettem a babérlevelet és a zellerszárat. Jó étvágyat!

No comments: