Tuesday, February 04, 2014

Téli céklasaláta

beetroot_and_chickpea_salad
Dinsztelt savanyú káposzta, csicseriborsó, árpagyöngy, meg cékla

Kell hozzá:
cékla
csicseriborsó
árpagyöngy
savanyú káposzta
vöröshagyma
egész köménymag
olívaolaj
sárgarépa
balzsamecet
tökmag


A csicseriborsót előző este beáztattam. Friss vízben puhára főztem, majd hagytam a főzőlében langyosra hűlni.

A céklát héjában megfőztem. Az alaposan átmosott árpagyöngyöt bő vízben puhára főztem.

Egy nagyobb vöröshagymát vékonyra felszeleteltem, majd kevés olívaolajon világosra fonnyasztottam. Dobtam rá kevés egész köménymagot. A savanyú káposztát kinyomkodtam, kissé felaprítottam, majd a hagymához adtam. Fedő alatt 15-20 percet pároltam. Belereszeltem egy szép nagy sárgarépát, majd további 5-7 percig dinszteltem.

A céklát felkarikáztam, pár csepp balzsamecettel ízesítettem, kevés tökmag meghintettem. Mellé szedtem a csicseriborsót, a sárgarépás savanyú káposztát és az árpagyöngyöt. Egészségünkre!

Tipp: a céklát fel is lehet kockázni, és az egészet lazán összeforgatni.

butternut_squash_with_pearl_barley
Gyömbéres-fokhagymás sütőtökleves

Kell hozzá:
sütőtök (butternut squash)
póréhagyma
zellerszár
fokhagyma
gyömbér
Vega-Mix
vörös lencse


A vékonyra felkarikázott póréhagymát kevés olívaolajon alaposan megfonnyasztottam, belereszeltem két szép fej fokhagymát, majd hozzáadtam a felkockázott sütőtököt. Kevés Vega-Mix-et adtam hozzá, beletettem a feltördelt zellerszárat, felöntöttem vízzel. Miután felforrt egy marék vörös lencsét dobtam bele. Fedő alatt 20-25 percig gyöngyöztetem. Kivettem a zellerszárat. Finomra aprított fokhagymát és friss gyömbért adtam hozzá, átforraltam, majd árpagyönggyel tálaltam.

No comments: