Wednesday, February 05, 2014

Vegán gombás risotto

vegan_mushroom_risotto
Risotto barna csiperke gombával, vegánul

Kell hozzá:
kerek szemű rizs (risotto rizs)
gomba (barna csiperke)
vöröshagyma
olívaolaj
zellerszár
Vega-Mix
oregano
kesudió


A rizst alaposan átmostam, több vízből, majd 10-15 percre beáztattam, utána ismét alaposan átöblítettem, leszűrtem, lecsepegtettem.

A gombát alaposan átmostam, majd vékonyra felszeleteltem és 1-2 ek. olívaolajon megpirítottam.

Bő egy liter vizet felforraltam, adtam hozzá 2-3 db zellerszárat (feltördelve) és a legkisebb lángon forrón tartottam.

A finomra felaprított vöröshagymát kevés olívaolajon világosra pirítottam. Hozzáadtam az alaposan lecsepegtetett rizst, elkevertem, hogy az olaj mindenütt érje a szemeket, majd 2-3 percig kevergetve sütöttem. A forró alapból merőkanálnyi adagokban adtam a rizshez, közben kevergettem.
Egy merőkanál, felszívta, újabb merőkanál, amíg a rizs meg nem puhult. Hozzákevertem a gombát, meghintettem kevés oregánóval, beleszórtam a megdarált kesudiót. Lehúztam a tűzről és fedő alatt 10-15 percet pihentettem. Jó étvágyat!

vegan_black-eyed_bean_soup
Sárgarépás bableves

Kell hozzá:
bab (black-eyed bean)
sárgarépa
vöröshagyma
zellerszár
fokhagyma
babérlevél
őrölt fűszerkömény
őrölt pirospaprika
paradicsomlé


Hagyma + bab + fűszerek + víz + paradicsomlé + sárgarépa.

No comments: