Monday, November 16, 2009

B&B Pudding (de luxe)

A korábbi Bread and Butter Pudding-ot kicsit feljavítottam: a tejet előbb felforraltam egy fél rúd fahéjjal és egy fél vaníliarúddal. Hagytam kihűlni, majd kivettem a fahéjat és a vaníliát, hozzáadtam a tojást és 170 ml tejszínt (double cream), 1 tk. őrölt fahéjat, két csipet frissen reszelt szerecsendiót és egy fél citrom reszelt héját. Kézi habverővel alaposan elkevertem és ezúttal minden réteget meglocsoltam. A mazsolát előzőleg rumban áztattam.


A citromtól pikáns, a tejszíntől krémes, a fahéjtól-rumtól-szerecsendiótól ünnepi ízvilágú lett.

Tipp: 170 ml-rel kevesebb tejet használtam, mivel tejszínt is adam hozzá, és a kenyérszeleteket negyedeltem. A tetején megpörkölődött barnacukor pompást ízt kölcsönöz a vajas-tejszínes kenyérnek. A leöblített, megszárított vaníliarudat fel lehet még használni vaníliás cukor készítéséhez: egy jól záródó üvegben a cukor közé nyomva.

No comments: