Wednesday, November 04, 2009

Buttermilk Scones (ír pogácsa)

Hozzávalók:
500 g liszt
1 csapott ek. szódabikarbóna
1 csapott ek. sütőpor
1 ek. só
90 g vaj
1 tojás (opcionális)
nagyjából 200 ml író


A lisztet elkeverem a sóval, a szódabikarbónával és a sütőporral, majd beledolgozom a kockára vágott vajat. Morzsás tésztát gyúrok. A tojást villával felverem és a tésztához adom, annyi írót öntök hozzá, hogy puha, konnyű tésztát kapjak. Finoman átgyúrom (nem többször mint hatszor). Kinyújtom 2-2 1/2 cm vastagra. Lisztbe mártott, kerek, éles (!) szaggatóval kiszaggatom, sütőpapírra helyezem és 220 °C-on 15-20 perc alatt (vagy amíg meg nem barnul) készre sütöm.

[i] A scone a vidéki ír konyha kedvelt kiegészítője, a nap bármely szakában fogyasztják, vajjal vagy dzsemmel, legyen az reggeli, tízórai vagy délutáni tea. Inkább "kenyér", mint édesség. Többféle változata ismert, édes és sós egyaránt: brown, cheese, walnut, porry seed, sultana, apple-cinnamon, dried apricot...

[!] Az eredeti recept mazsolás változatát készítettem: 1 ek. cukor + 3-4 ek mazsola. Fél adagból 18 db scone lett.

[?] Másfél-két cm vastagra nyújtottam csak, a 220 °C sokaltam (mivel az én sütőm légkeveréses), így csak 190 °C-on sütöttem. Hogy ez okozta-e vagy a légkeveréses sütő, de közel sem lett olyan szép, mint a boltokban kapható. A kérge megkeményedett / megszáradt alul-felül-oldalt. A szaggatás utáni maradékból készített nézett ki a legjobban :-)))

No comments: