Monday, August 30, 2010

Édesburgonyás fodros kel

sweet-potato-kale-soupHozzávalók:
2 db édesborgonya
4 szál újhagyma
4 levél fodros kel
1 dl tej





A vékonyra szeletelt újhagymát megpároltam a tejben, sóztam, finoman forraltam 3-4 percig. Hozzáadtam az apróra kockázott (meghámozott) édesburgonyát. Felöntöttem annyi vízzel, hogy épp ellepje, majd fedő alatt, lassú tűzön főztem.

Közben a fodros kelt alaposan átmostam, a fodrokat letéptem a száráról, majd leforráztam és 5 percet állni hagytam a forró vízben. Leszűrtem, vékony csíkokra vágtam, majd az édesborgonyágoz adtam. 2-3 percig együtt főztem.

Lehúztam a fűzől, áttörtem, majd mixerrel apránként pürésítettem, nem egészen krémesre. Csipet őrölt fűszerköménnyel és 1 tk. egész köménnyel ízesítettem, átforraltam. Zabpogácsával tálaltam.

[i] Az édesburgonya összetett szénhidrátokban, élelmi rostban, béta karotinban, C- és E-vitaminban, valamint B6-vitaminban gazdag. A fodorkelben béta-karotin, K-vitamin és C-vitamin, lutein, zeaxantin, kalcium és vas van, emellett antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, gyulladáscsökkentő.

No comments: