Wednesday, August 18, 2010

Gombás risotto

mushroom-risottoHozzávalók:
2 nagy fej gomba
2 marék risotto rizs
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
fél zöldségkocka
szárított petrezselyem
Parmesan, fehérbor


A gomba (portobello) bőrét lehúztam, szárát kitörtem, a húsát apróra felkockáztam. A finomra aprított hagymát kevés olívaolajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a gombát meg a fokhagymát és 15-20 percig pirítottam.

A rizst átmostam, majd valamivel több vízben mint a hosszúszeműt, fel tettem főni. Miután felforrt, belemorzsoltam a zöldségkockát, mérsékeltem alatta a tüzet, hozzáöntöttem kevés fehérbort (opcionális) meg pár csepp olívaolajat.

Miután a rizs megpuhult, hozzáadtam a gombát és a petrezselymet, 2-3 percig főztem, majd lehúztam a tűzről és hozzákevertem kevés Parmesant és vajat (opcionális).

Petrezselyemmel meghintve tálaltam.

No comments: