Wednesday, September 07, 2011

Mexikói csirkeleves rizzsel

sopa-de-pollo-con-arroz
Vagyis sopa de pollo con arroz! Adva volt az aranyló csirkeleves, meg a főtt csirkemell. Még egy kis rizs, csilipaprika, cilanto meg zöldcitrom, és kész a mesés illatú, aromás, pikáns (csípőskés, savanykás) leves.

Az átszűrt húslevesalaphoz adtam egy-másfél marék átmosott rizst, meg 2-3 karika friss jalapeño-t és 2-3 csík chipotle-t (füstölt jalapeño). Lassú tűzön puhára főztem a rizst. Kivettem a chili-ket és beletettem a szálaira tépkedett hideg csirkemellet. Atforrt és tálaltam, aprított korianderrel meg (mexikói zöld citrom híján) lime-negyedekkel! Vigyzat addiktív!!

8 comments:

trollanyu said...

Nagyon finom lehet ez a leves, már annyiszor szerettem volna kipróbálni a rizslevest,de még nem került rá sor.Ez fincsi lehet, csak koriander nélkül, mert az nálunk válóok:)

Kati said...

Nagyon jól hangzik.

Gizi said...

A receptet olvasva, nagyon finom lehetett!!!:)

Marika said...

Érdekes kombináció, de nagyon guszta! Szívesen megkóstolnám!

Csilla said...

Anazar, szeretnélek meglepni egy díjjal, nézz be hozzám kérlek! :)

Roza said...

Nagyon jól néz ki... Biztosan nagyon finom is:)

Anazar said...

Trollanyu, a koriandert nekem is szokni kellett. Bő öt év telt el az első kóstolás óta, és őszintén, ez év közepéig nagy ívben kerültem is. Ma már viszont nem ízlene a salsa mexicana vagy e leves nélküle ;-)

Kati, nagyon finom, finomabb, mint ahogy hangzik!!

Gizi, az volt!! A savanykás citrom és az érdes koriander csodásan feldobja a csirkelevest.

Marika, a kombináció tökéletes ;-)

Csilla, nagyon szépen köszönöm a díjat!!

Roza, nagyon is!

Vicuska said...

Kicsit emlékeztet az indiai csirkelevesre, de abba még tejszín is kerül- finom, az egyszerű elkészítés ellenére és valóban addiktív :)