Friday, September 16, 2011

Grecskával töltött cukkini

round-zucchini-stuffed-with-buckwheat
Erdei gombás, füstölt sonkás grecskával
töltött, sütőben sült kerek cukkini

Kevés olívaolajon vékonyra szeletelt vöröshagymát fonnyasztottam, majd rádobtam a feltépkedett füstölt sonkát (smoked prosciutto) és együtt pirítottam, amíg a hagyma világosra nem barnult. Hozzáadtam az átmosott, lecsepegtetett sárga rókagombát (girolle), meghintettem egy-egy csipet frissen őrölt borssal, szerecsendióval, majd fedő alatt puhára pároltam.

Közben a grecskát 1 ek. olívaolajon enyhén megpirítottam, majd felöntöttem kevés vízel. Miután felforrt, takarékon, fedő alatt 5-6 percig főztem, majd elzártam alatta és 8-10 percig pihentettem.

A kerek cukkinik héját kefével alaposan átmostam. Kalapot vágtam nekik és kivájtam a magházukat.

A pergős grecskát a puha gombához kevertem, enyhén sóztam. Megtöltöttem a cukkinikat, tűzálló tálba állítottam, kevés vizet öntöttem alá, és előmelegített sütőben megsütöttem.

stuffed-round-zucchini-collage
Tipp: Gombás quinoával töltött cukkini

3 comments:

trollanyu said...

Nagyon finom lehet, a cukkinit különben is nagyon szeretem. Grecskám nincs, de gondolom rizzsel sem lenne olyan rossz.

Roza said...

Nagyon jól hangzik:) A grecska az hajdina? Vagy valami más gabonaféle?

Anazar said...

Trollanyu, az volt!! Persze, rizzsel, kölessel, árpagyönggyel, quinoával, amivel tetszik. Én grecskát választottam az erdei gombához, mert a két íz nagyon illik egymáshoz.

Roza, köszönöm. Igen, a grecska az a hajdina. Pohánka, tatárka néven is ismerik még. Nálunk a grecska ragadt rá az oroszból. Hajdinának én inkább a pörköletlen, zöld változatát hívom, a pörkölt nekem valahogy mindig csak grecska ;-)