Monday, September 26, 2011

Sült sütőtökleves

baked-butternut-squash-soup
Krémes, sütőben sült sütőtök
zellerszárral, póréhagymával

Hozzávalók: 1 db sütőtök (butternut squash), 1 fej vöröshagyma, 1 szál póréhagyma, 2 db zellerszár, só, bors, Vega-Mix, vaj, olívaoaj.

A sütőtököt felkarikáztam, meghámoztam, kivágtam a magházát, majd feldaraboltam. Sütőpapírral bélelt tepsire raktam és 180 °C-on 25-30 percet sütöttem.

Közben elkészítettem a levesalapot. Kevés vajat olvasztottam, rátettem a felszeletelt vöröshagymát, a felkarikázott póréhagymát és a feldarabolt zellerszárat. Fedő alatt hagytam megpuhulni, párolódni, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Enyhén sóztam, borsoztam, és kevés Vega-Mix-szet szórtam bele.

A megsült sütőtököt a levesalaphoz adtam, kevés vízzel utánaöntöttem (fél-egy deci száraz fehérbor is mehet bele) és hagytam átforrni. Lehúztam a tűzől, majd botmixerrel krémesítettem. Pirított szezámmaggam meghintve tálaltam.

[i] A sütés nagyon is kiédesítette a butternut squash-t, nekem jobban ízlett a csak főtt változatú krémes sütőtökleves, mivel nem vagyok oda az édes dolgokért, levesben is inkább a savanyút szeretem.

butternut-squash-on-a-baking-tray

No comments: