Monday, April 22, 2013

Árpagyöngyös lencsesaláta

pearl_barley_and_lentil_salad
Laktató, tápláló, finom - árpagyöngy, lencse, sárgarépa

Kell hozzá: árpagyöngy, lencse, sárgarépa, lilahagyma, zöldhagyma, só, frissen őrölt bors, olívaolaj, citrom.

Az alaposan átmosott árpagyöngyöt enyhén sós vízben, a lencsét pedig babérlevél és fokhagyma társaságában főztem meg. A sárgarépát felkockáztam és épp csak puhára pároltam. Mindhármat hideg vízzel átöblítettem, leszűrtem, alaposan lecsepegtettem, majd egy nagy tálban óvatosan összeforgattam. Adtam hozzá finomra kockázott lilahagymát és felkarikázott zöldhagymát. Ráfacsartam egy kisebb fél citromot, majd meglocsoltam olívaolajjal, átforgattam, végül sóval és borssal ízesítettem. Pompás saláta magában, de köretként is kitűnő.

Tipp: Rizses lencsesaláta, Rizs, kukorica, bab; Salátabár;

2 comments:

Hankka said...

Nekem csak így magában is jöhetne, nagyon finom lehet! :)

Kati said...

Még sosem ettem árpagyöngyöt, de olyan szép színes a salátád:)