Monday, April 08, 2013

Répatorta petit

carrot_cupcakes
Falatnyi sárgarépás tortácskák krémsajtos sapkában

Ha húsvét, akkor nyúl. Ha nyúl, akkor sárgarépa. Sárgarépatorta-cupcake!

Hozzávalók (15 db-hoz):
100 g tönkölybúzaliszt (finom)
75 g tönkölybúzaliszt (teljes kiőrlésű)
1 tk. sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1 csipet fahéj
késhegynyi frissen reszelt szerecsendió
csipet só
175 ml szőlőmagolaj
3 db tojás
3 csapott ek. nyírfacukor (xylitol)
175 g reszelt sárgarépa
75 g mandulaforgács
75 g aszalt sárgabarack (természetes)


A tetejére:
200 g krémsajt (soft cheese)
2 ek. nyírfacukor
2 tk. frissen facsart citromlé


carrot_cupcake
A lisztet elkevertem a sóval, sütőporral, szódabikarbónával, fahéjjal, és a szerecsendióval.

Az olajat és a tojást simára kevertem, hozzáadtam a nyírfacukrot, majd belekevertem a (nagy lyukú reszelőn) lereszelt sárgarépát. Hozzáadtam a mandulaforgácsot és az apróra kockázott aszalt barackot. Végül kevesével adagoltam hozzá a lisztkeveréket.

carrot_cupcake
A tésztát papír poharakba kanalaztam (még félig sem), majd 180 °C-ra előmelegített sütőbe toltam 25-30 percre. Kivettem, majd rácson hagytam teljesen kihűlni.

A krémsajtos sapkához a sajtot elkevertem a porrá zúzott nyírfacukorral, majd citromlével ízesítettem. Habzsákba kanalaztam és csillagcsőrön át a tortácskák tetejére nyomtam. Szárított sárgarépa-reszelékkel díszítettem.

carrot_cupcakes
[i] Crazy Jack Organic partially re-hydrated dried apricots INGREDIENTS: dried apricots (90%), water;

Inspiration: Afternoon Tea;

6 comments:

Kati said...

Isteni, kérnék egy falatkával:)

teller-cake said...

Nagyon kis cukorfalatok lettek és látszik a félbevágottnál a gyönyörű tészta! Sort kerítek erre a verzióra is, köszönöm! :)

Millye said...

mennyei falatkák :)

Hankka said...

Meseszépek! :) Nekem is a félbevágott tetszik leginkább, ahol látszik a gyönyörűséges-finomságos tészta! :)

Tiffanylda said...

Hmmm... Már képzeletben be is kaptam párat!:) Köszi!

Anazar said...

Kati, akár kettőt is ;-)

Tellet-cake, nem fogod megbánni ;-))

Millye, egyik a másik után fogyott :-)

Hankka, remekül simul bele a barack és a mandula ;-)

Tiffanylda, örülök, hogy ízlett ;-))