Sunday, August 17, 2014

Borssó Bistro (Budapest)

Borsso_Menu
Ünnepi ebéd a Borssóban

Kiváló, az ünnep fényét emelő, négyfogásos ebédmenüt állított össze számunkra a Borssó csapata. Rendkívül rugalmasak voltak, minden óhajt-sóhajt teljesítettek. Ezúton is köszönjük a figyelmességüket.

A kiszolgálás kifogástalan volt! A tálalás, az ételek ízvilága, a fogásokhoz ajánlott borok, a bisztró hangulata, a teríték, az asztal, a felszolgálás mind-mind dicséretet érdemel.

Aperitifnek Hungaria Grande Cuvée-vel vártak. Kacsamájat, hallevest, házimetéltet és csokoládétortát, valamint a hozzájuk ajánlott borokat kóstoltam.

A kacsamáj brióssal és sárgabarackkal maga volt az álom, a hozzá választott Gróf Degenfeld Tokaji Muscat Blanc 2013 félszáraz borban visszaköszönt a sárgabarack, olyan párost alkottak, hogy szebbet álmodni sem lehet. A halleves finoman hangolt volt, ízletes, kiegyensúlyozott. Jól csúszott a kacsamájra. A hozzá ajánlott bort nem éreztem egy hullám-hosszon a levessel, de én ugye nem értek a borokhoz. Négy bormentes év után ez a véleményem nem is lehet mérvadó. A házimetélt bőségesen gazdag volt. Kétévesem szinte semmit sem hagyott a tányérján. Az ökörpofát ugyan nem, de a tarhonyát megkóstoltam. Nagy szerelemben lehetett a séf, amikor a só után nyúlt. A mellé kínált condiment számomra kakukktojás volt ázsiai kanálban, én inkább ramequinben tálaltam volna. A csokoládétorta méltó befejezése volt ennek a fantasztikus ebédnek (mellete a tejszínhab kissé fáradt volt, vagy csak túl gyenge). Még nem kóstoltam ennél finomabb csokoládétortát!

Az ebéd minden viszonylatban egy élmény volt. Amikor legközelebb Budapestre látogatunk, feltétlenül betérünk, hogy megkóstoljuk az aktuális szezon ételkölteményeit. Szívesen részt vennék egy Borssó Bistro borvacsorán is.

Bátran ajánlom a Borssó Bistro-t mindenkinek, aki értékeli a kreativitást,
a friss lendületet, a szezonalitást, a franciás hangulatot, és a kifogástalan kiszolgálást. Aki ezekre vágyik, a Királyi Pál és a Képíró utca sarkán megtalálja.

Borsso_Kacsamaj_Henger
Kacsamáj henger sárgabarack krémmel és salátával

Borsso_Halleves
Borssó halleves

Borsso_Vajas_Hazimetelt
Vajas házimetélt piaci zöldségekkel

Borsso_Okorpofa_Bourguignon
Ökörpofa bourguignon vajas zöldséges tarhonyával

Borsso_Csokolade_Torta
Borssó csokoládé torta

No comments: