Friday, August 15, 2014

Natúr joghurt házilag

home_made_fruit_yogurt
Házi készítésű natúr (kecske)joghurt

Le a bolti cukrozott joghurtokkal. Le az adalékokkal. Le a műanyag poharakkal. Le a tehenek túlfejésével. Le a szállítással. Le a műanyag-gyümölcsízzel. Le a sűrítő anyagokkal. Elő a penztárcát és környezetet, valamint egészséget kímélő házi készítésű joghurtokkal!

Jobb móka, mind gondolnád.

Gerdinél kaptam kedvet a házi készítésű joghurthoz. Régen, még Szegeden, használtam már joghurtkészítőt. Hat kis fedeles pohárkában készült a joghurt. Olyan kicsik voltak a poharak, hogy egyből kettő fogyott. Több pancsolással járt, mint elvártam volna. Nem volt sem gazdaságos, sem takarékos a joghurtkészítőm. Így szépen vissza is tértem a boltira.

Már évek óta csak és kizárólag natúr joghurtot vásárolok, abból is csak a bio-organic változatot. Itthon ízesítem kedvemre természetes hozzávalókkal, friss gyümölccsel, fűszerekkel.

Gerdinél egy egyszerűsített változatot találtam. Köszönet érte Gerdi!

organic_goats_yoghurt_and_milk
Kell hozzá:
500 ml nyers (kecske)tej
125 g natúr (kecske)joghurt
1 kapszula probiotikum (Udo's Choice Super 8 Microbiotic) /opcionális/


A nyers tejet (jelen esetben kecske) szép lassan felforraltam, majd hideg vizes tálba állítva visszahűtöttem langyos-melegre.

A joghurtba (jelen esetben kecske) kevertem a probiotikumot (opcionális).

Előkészítettem három csavaros üveget. Mindegyik aljára 2-2 bő ek. joghurtot tettem, majd felöntöttem a meleg tejjel. Finoman elkevertem. Egymás mellé tettem az üvegeket, lazán letakartam egy túrósronggyal, majd hagytam egy éjszakát 'érni', hogy a baktériumok megerjesszék a tejet.

Reggel rácsavatam az üvegek fedelét és betettem a hűtőszekrénybe. Miután kissé lehűlt, már fogyasztható is. Egészségünkre!

Finom magában is, de tálalható friss gyümölccsel (villával áttört, felkockázott, karikázott), mézzel és fahéjjal, aszalt gyümölccsel, chia maggal, dzsemmel, pirított diófélékkel-magvakkal, granolával - a fantáziátokra van bízva.

home_made_yogurt
A következő adaghoz 3 x 2 ek.-nyit kell félretenni. Már csak nyers tej kell hozzá, és készülhet az új 'generáció'. Viszlát bolti joghurt!

Tipp: Banánpürés-mézes joghurt, Mazsolás-zabpelyhes joghurt,
Gyümölcsös joghurt, Banánturmix, Berry smoothie,
Chiás banánturmix, Fibre and nut banana smoothie,
Aszalt gyümölcsös-mézes joghurt, Chiás joghurt datolyával;

No comments: