Tuesday, August 12, 2014

Vöröslencsés zöldbableves tésztával

red_lentils_green_beans_pasta_soup
Vöröslencsével, tésztával gazdagított zöldbableves

Volt egy kevés zöldbabom, ami nem lett volna elég egy kiadós levesnek. Meg volt egy kevéske tésztám is, ami magában kevés lett volna köretnek. Zöldbableves tésztával? Csavartam egyet rajta, vöröslencsés alapot készítettem alá.

Kell hozzá:
2 marék zöldbab (sárga)
1 csésze vöröslencse
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
ujjnyi friss gyömbér
1 ek. kókuszolaj
2 db paradicsom
1 csésze rövid csőtészta (Ditaloni rigati, De Cecco)
1 kk. őrölt fűszerkömény
1 kk. őrölt kumin (római kömény)
1 kk. őrölt fűszerpaprika
1 kk. egész köménymag
1-2 csipet kősó (Himalayan rock salt)
1 db babérlevél


A vöröshagymát apróra felkockáztam és világosra pirítottam a kókuszolajon. Rányomtam a fokhagymát, hozzákevertem a lereszelt gyömbért. Beleforgattam az alaposan átmosott, lecsepegtetett vöröslencsét. Fűszereztem, majd felöntöttem bőven vízzel. Fedővel félig letakarva, közepes lágon bő fél órát főztem. Beletettem a két paradicsomot 2-3 percre, majd kivettem, lehúztam a héjukat, kivágtam a közepét és villával összetörtem, majd visszatttem a levesbe (aki nagyon szeret mosogatni, az külön edényben is leforrázhatja a paradicsomokat). Hozzáadtam a feltördelt zöldbabot. Amikor a bab megpuhult, hozzáadtam a frissen főtt tésztát. Átforraltam, és már tálaltam is. Jó étvágyat!

Tipp: Paradicsomos zöldbableves, Minestrone;

No comments: