Wednesday, August 13, 2014

Vaníliás cukor házilag

home_made_vanilla_sugar
Házi vaníliás cukor valódi cukorból, valódi vaníliával

Hankkánál olvastam a házilag készíthető vaníliás cukorról. A bolti vaníliástól mindig is kirázott a hideg. Nehezen barátkoztam vele, majd
el is hagytam. Napi szinten vanília rudat használni viszont nem túl penztárcabarát (4 juro felett van a 2 szál vanília). Hannka biztatására nekibátorodtam. Belegondoltam, hogy micsoda remek kiegészítője lesz majd konyhámnak. Ráadásul ajándéknak sem utolsó.

Kell hozzá:
175 g finomítatlan nyers nádcukor
/fair trade organic unrefined raw cane sugar/
1 rúd vanília (Organic Vanilla Pod, Sonnentor)


A vaníliát hosszában felhasítottam és kikapartam a magját. Egy nagyobb tálban elmorzsoltam a vanília magjait a nyers nádcukorral. A vaníliával kevert cukrot egy csatos üvegbe öntöttem. A kikapart hüvelyfeleket harmadoltam, majd a cukorba állítottam és lenyomkodtam, hogy befedje a cukor. Már most mesés az illata! Rázártam az üveg feledét és a kincset a fűszerpolc aljára rejtettem 2-3 hétre. Milyen jó lesz 1-1 tk. házi vaníliás cukor ebbe-abba. Közel 45 alkalomra elegendő. Hankka, köszönöm az ötletet!

No comments: