Tuesday, August 05, 2014

Vegán savanyú káposztás töltött káposzta

vegan_stuffed_cabbage
Klasszikus kedvenc vegán kivitelben

Nem kedvelem a hússal telepakolt töltött káposztát, amikor a rizs csak mutatóban lelhető fel itt-ott. Nekem a töltött káposzta rizzsel töltött és nem hússal. Palágyiasan, hús helyett szalonna van benne. Kevés, egész kevés. A kipirított szalonna zsírján melegszik át a rizs.

Kell hozzá:
kisebb fej friss káposzta
400 g savanyú káposzta
1 pohár kerekszemű rizs
1 nagyobb fej friss vöröshagyma
2 gerezd friss fokhagyma
400 ml sűrű paradicsomlé
2-3 paradicsom
1 kk. őrölt pirospaprika
1 kk. őrölt fűszerkömény
1 kk. őrölt kumin (római kömény)
készhegynyi őrölt kurkuma
1 ek. kókuszolaj


McNally-nél szép, zsenge káposztát találtam. Szinte kiabált töltött káposztáért. Olyan gyenge volt, hogy a leveleket le sem kellett forráznom.

A rizst alaposan átmostam, lecsepegtettem. Az apróra felkockázott vöröshagymát világosra pirítottam a kókuszolajon. Hozzáadtam az alaposan lecsepegtetett rizst. Kavargatva, lassú tűzön 3-4 percig pirítottam, majd rányomtam a fokhagymát. Fűszereztem: pirospaprika, kömény, kumin, kurkuma.

A zsenge levelekbe csavartam 1-1 ek. fűszeres rizst. 12 db lett.

Az öntöttvas casserole aljára szórtam egy kevés friss káposztát (a káposzta szívét vékonyra felszeleteltem). Ráterítettem a kinyomkodott savanyú káposzta felét. Rárakosgattam a töltött káposztákat. Beborítottam a maradék savanyú káposztával, majd a felkockázott paradicsommal. Végül felöntöttem paradicsomlével.

Miután felforrt, fedő alatt, a legkisebb lángon bő másfél órát főztem, épp csak gyöngyözött. Tányérra szedtem a paradicsomos savanyú káposztából, erre kerültek a töltött káposzták. Forrón, sourdough kenyérrel tálaltam.
Jó étvágyat!

No comments: