Monday, August 11, 2014

Kókuszos crème anglaise

coconut_creme_anglaise
Kókusszal gazdagított angol krém

Kell hozzá (3 főre):
3 tojássárgája
1-2 ek. kókuszpálmacukor (finomítatlan kókuszvirágnektár)
100 ml kókusztej
1 tk. kókuszkrém (creamed coconut)
125 ml tejszín
1 csipet kősó (Himalayan rock salt)
1 rúd vanília


A tojássárgáját világosra kevertem a kókuszcukorral.

A kókusztejhez adtam a kókuszkrémet, a tejszínt, a csipet sót és a vanília kikapart magjait, valamint hüvelyét. Folyamatosan kevergetve felforraltam a tejszínes tejet.

Vékonyan a tojásba csorgattam a forró tejet, közben folyamatosan kevertem, hogy egyenletesen melegedjen át a tojás.

Visszatettem a tűzre, és alacsony lángon, folyamatosan kevergetve (nyolcas alakban) besűrítettem. Akkor van kész, ha a fakanál hátoldalán a krémben meglátszik az ujjunk nyoma.

Lehúztam a tűzről, és egy hideg vízzel teli nagy tálba állítottam a krémet fél percre (közben kevergettem).

Kivettem a vanília hüvelyét, és kelyhekbe töltöttem. Szobahőmérsékleten fél órát hűtöttem, majd fóliát tettem rá, és hűtőszekrényben pihentettem tálalásig. Friss gyümölcsöt kínáltam mellé. Jó étvágyat!

Tipp: A vaníliamártást önthetjük gyümölcsre, piskótára. Melegen édes kenyerek kísérőjeként tálalhatjuk.

No comments: