Monday, February 14, 2011

Lebkuchen

lebkuchen
Hozzávalók:
57,5 g vaj
57,5 g barna rizs szirup
30 g méz
1 db tojás
200-220 g liszt, sütőpor
őrölt gyömbér, fahéj, szegfűszeg, ánizs, chili

A puha vajat habosra kevertem a mézzel és a rizssziruppal. Hozzáadtam a tojást. A liszthez kevertem a sütőport, a fűszereket és egy csipet sót. A vajas-mézes-tojásos masszát fakanállal a lisztbe kevertem. [Ha szükséges, kevés lisztet adok hozzá, hogy a kezemről leváljon, de ne legyen kemény.] 30 percre hűtőszekrénybe tettem. Sütőpapír között 5 mm vastagra kinyújtottam, majd kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsin, 180 °C-on 8-10 percig sütöttem. Öt perc után rácsra szedtem és hagytam teljesen kihűlni. Gőz felett csokoládét olvasztottam (feketét, fehéret), majd megcsorgattam vele a fűszeres szíveket, végül dekoráltam (kakaó, csokoládé dara). Sütőpapírból két kis tölcsért formáltam, egyet a fehérnek, egyet a feketének, és azzal díszítettem az ellenkező színű szíveket. Jól záródó fémdobozban tárolom.

Eredeti recept hozzávalók: 115 g vaj, 115 g barna cukor, 115 g fekete melasz, 1 db tojás, 400 g liszt (self-raising), őrölt gyömbér, szegfűszeg, chili, valamint ét-, tej- és fehér csokoládé (The Cookie and Biscuit Bible by Catherine Atkinson).

Tipp: Valentin linzer szívek itt

No comments: