Wednesday, February 02, 2011

Leves

chicken broth soup
Rég volt. Az idén még nem is készült. Palágyban vasárnaponként kötelező. Úgy teljes egy vasárnap. Mama korán reggel odateszi, lassan fövöget, és mire hazaér a templomkából, meg is fő. Az enyém is főtt, sokat. Öt és fél órát.

A combok (a boltban vagy comb, vagy mell, vagy egy egesz jószág kapható, a hentesnél van más is, de ott nem tetszik a helyiség szaga, igen, szaglik) bőrét lehúztam, mert nem akartam zsírosra a levest. Hideg vízben fel tettem főni. Felforrt, lehaboztam. Lassú tűzre vettem, a legkisebbre. Zöldségeztem: 1 fej zeller, 1 fej karalábé (negyedelve), 4 db sárgarépa, 5 kisebb petrezselyem, 1 fej hagyma, 1 db paradicsom, 1 db paprika (egészben). Fűszereztem: 1 gerezd fokhagyma, 2 db babérlevél, 1 csokor zellerlevél (fehér cérnával összekötve), pár szem egész bors, kevés só, pirospaprika, őrölt fűszerkömény, pár csepp olívaolaj, csipet kurkuma. Majd letakartam fedővel és órákon át finoman gyöngyöztettem.

Tálalás előtt a hagymát, fokhagymát, babérlevelet, paradicsomot, paprikát és a csokor zellerlevelet kidobtam. Tálaláskor a húst és a zöldségeket külön tányérra szedtem. A levest szűrőkén át mertem a tányérba (így lesz tiszta és aranyló, és a borsszem is fennakad). Csigatésztát főztem hozzá.

Tipp: Palágyban a levesben töltelék is fő.

A levest mielőtt hűtőbe tenném átszűröm, a húst pedig külön tányéron tartom, letakarva. Másnap a kívánt mennyiséget alaposan átforralom (már a hússal együtt), és friss tésztát főzök hozzá.

chicken-broth-vegetables

No comments: