Thursday, February 03, 2011

Csirke curry

chicken curry
Hozzávalók: 1 db csirkemell, paprika (egy sárga, egy zöld), két-három ujjnyi friss gyömbér és kurkuma gyökér, 1 db chili paprika, 2 gerezd fokhagyma, 2 szál ázsiai citromfű, thai vörös curry paszta, 1 db lime, kókusztej, szezámolaj, szójacsíra, pak choi, koriander levelek, rizs.

A csirkemellet két vékony lapra vágtam, pár csepp szezámolajon mindkét oldalukat aranybarnára megpirítottam, majd tányérra szedtem. A megmaradt olajon megforgattam a nagyobb csíkokra vágott paprikát, majd ezt is kiszedtem.

Újabb pár csepp olajon egy-két percig pirítottam a vékony csíkokra vágott gyömbért és kurkumát, a karikára vágott chilit és fokhagymát. Hozzákevertem a thai vörös curry pasztát, hozzáadtam a citromfüvet. Felöntöttem kevés (kb. 1 dl) vízzel. Belefacsartam egy fél limét. Miután felforrt, hozzáadtam a kókusztejet, és pár fercig finoman gyöngyöztettem.

Közben felszeleteltem a csirkemellet, alaposan átmostam a szójacsírát és a pár kisebb pak choi levelet. Az alaphoz adtam a pirított csirkemell szeleteket, két-három percig főztem, majd belekevertem a félretett paprikát, meg a lecsepegtetett pak choit és szójacsírát. Óvatosan átforgattam. Kivettem a citromfüvet. Párolt rizzsel tálaltam, korianderrel díszítettem.

oriental ingredients
Tipp: Thai vörös curry paszta itt, Ebi raisukaree itt, Ebi kare lomen itt

No comments: