Wednesday, August 24, 2011

Gombás quinoával töltött cukkini

stuffed-baked-round-zucchini
Könnyű, húsmentes vacsora,
bazsalikomos gombával ízesített quinoa
kerek cukkinibe töltve.

Egy apróra felkockázott vöröshagymát kevés olívaolajon világosra pirítottam, majd hozzáadtam az átöblített, vékonyra felszeletelt gombát (brown mushroom). Fedővel letakartam és hagytam, hogy párolódjon.

A quinoát kevés vízzel fel tettem főni. Miután felforrt fedőt tettem rá és a legalacsonyabb hőfokon főztem 4-5 percig, majd elzártam alatta és hagytam a gőzben puhulni.

A hagymás gombát finomra aprított fokhagymával, kevés fűszerpaprikval, őrölt fűszerköménnyel és csíkokra vágott bazsalikommal ízesítettem.

A kerek cukkiniknek 'sapkát' vágtam, majd dinnyevájóval kiszedtem a magházat.

A puha, pergős quinoát a gombába forgattam és bőven meghintettem finomra aprított petrezselyemzölddel. Megtöltöttem a cukkiniket, tűzálló tálba sorakoztattam, kevés vizet öntöttem alá, majd előmelegített sütőben 25-30 percet sütöttem.

[!] A töltelék fűszerei pompásan átjárták a puha, szaftos cukkinit.

brown-mushroom
Tipp: Kölessel, paradicsomos rizottóval, fetás brokkolival töltött cukkini, Rakott cukkini

2 comments:

Mrita said...

Fantasztikus ételeket főzöl.

Anazar said...

Köszönöm Mrita!