Tuesday, October 04, 2011

Parmezános póréhagymakrém (leves)

creamy-leek-parmesan-soup
Krémes póréhagymaleves zellerszárral
dúsítva, parmezánnal fűszerezve

Hozzávalók: 1 kisebb burgonya, 3-4 szép szál póréhagyma, 1-2 zellerszár, vaj, Vega-Mix, só, frissen őrölt bors, 2-3 ek. frissen reszelt parmezán.

Kevés vajat olvasztottam, erre tettem a felkockázott krumplit. Fedő alatt puhítottam, (üvegsre) pároltam pár percig, majd hozzáadtam a felszeletelt zellerszárat.

Közben a póréhagymát felkarikáztam és egy tál hideg vízbe tettem. A karikákat 'szétmorzsoltam', így a szétesett rétegek közül könnyen lehullhatott az esetleges föld, homok a tál aljára.

A póréhagymát leszedtem a víz tetejéről, lecsepegtettem és a krumplihoz adtam. Felöntöttem annyi hideg vízzel, hogy épp ellepje. Miután felforrt, meghintettem kevés Vega-Mix-szel. Lassú tűzön gyöngyöztettem, amíg a póréhagyma össze nem esett. Enyhén sóztam, borsoztam. Lehúztam a tűzől, botmixerrel krésemítettem, végül belekevertem a finomra reszelt parmezánt.

sliced-leek-in-a-bowl-of-water
Tipp: Krémes karfiolleves

No comments: