Wednesday, October 12, 2011

Bratkartoffeln mit sauerkraut

bratkartoffeln-sauerkraut
Az Oktoberfest-nek ugyan vége, de a savanyú káposzta szezonja csak most kezdődik nálunk. A székelykáposzta, gombaleves, vinyigret, borscs, krumplisaláta és paradicsomos káposzta szezonja!!

Az Oktoberfest-en kóstolt bratkartoffeln (sült burgonya) és sauerkraut (savanyú káposzta) is felkerült a kedvenc savanyú káposztás ételek közé, noha egyikük sem újdonság a számomra. A sült krumplit mama is így készítette gyerekkoromban, 'zsárinij/zsárenöj krumpli' névre hallgatott, ami az orosz жареный картофель-ről ('zsárenöj kártofelj') ragadt rá. Meghámozott, felkarikázott krumpli, serpenyőben disznózsíron sütve. Olykor húsoabb szalonna vagy zsírosabb sonka is került alá, vagy vöröshagyma.

Bratkartoffeln mit sauerkraut hozzávalók: 150 g füstölt sonkaszalonna (smoked bacon lardons), 3 fej vöröshagyma, 8-10 db kisebb burgonya, 500 g savanyú káposzta, só, bors, és két vastag aljú serpenyő.

smoked-bacon-lardons
A burgonyát meghámoztam, felkarikáztam. A savanyú káposztát finoman kinyomkodtam. A hagymát felszeleteltem.

A füstölt sonkaszalonna-csíkok felét az egyik serpenyőbe tettem, a maradékot a másikba. Lassú tűzön el kezdtem mindkettőt kipirítani. Hat-nyolc perc után hozzáadtam az egyikhez is a hagyma felét, majd a másikhoz is. További hat-nyolc percig pirítottam, amíg a hagyma előbb üveges, majd világosbarna nem lett.

bacon-and-onion
Ekkor az egyikhez a krumplit, a másikhoz a savanyú káposztát adtam hozzá. Egy-egy ek. olívaolajjal és kevés frissen őrölt borssal fűszereztem mindkettőt.

Az Oktoberfest-es sauerkraut ananászkockákat is tartalmazott, de én inkább egy kevés fehérbort löttyintettem bele helyette, valamint juniper berry-t is (borókabogyó, amiről előbb azt hittem hogy egész feketebors, de gyanús volt, hogy jóval nagyobb), én ettől is eltekintettem most.

A savanyú káposztát fedővel takartam le, a krumplit óvatosan meg-megfordítgattam. Amikor a bor elfőtt kevés vizet is adtam a káposztához, fedő alatt tovább pároltam. Amikor a burgonya készen lett, megpuhult és itt-ott megbarnult, enyhén sóztam. A két ételt tányérra szedtem és jóízűen megettük.

bratkartoffeln-mit-sauerkraut
sauerkraut-mit-bratkartoffeln

5 comments:

Erika said...

Nyami, istenien nez ki. Nincs is szukseg az 5 euros virslire ;)

trollanyu said...

Nagyon guszta:) És az a szalonna milyen jól néz ki, hú de éhes vagyok.

Anazar said...

Erika, köszönöm. Úgy ahogy mondtad, a virslikolbász elég műanyag volt :-O

Trollanyu, köszönöm. Betöröltük az egészet, pedig két napra szántam :-D))

Petra said...

Wow! Ütős! Most éhes is lettem, pedig messze még az ebédidő...

Anazar said...

Petra, köszönöm. Remek páros ;-)